InsuranceForum.gr

Το μεγαλύτερο Ελληνικό Ασφαλιστικό forum


 Interlife
 GlassDrive
 carglass
 A.I.G
 Ασφάλειαι Μινέττα
 cromar
 daes
 Σύνδεση μελών
Σύνδεση
Όνομα μέλους:

Εγγραφή
Κωδικός:

Ξέχασα τον κωδικό μου
Αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενεργοποίησης πάλι
Αυτόματη σύνδεση σε κάθε επίσκεψη
Απόκρυψη των στοιχείων μου κατά την διάρκεια της σύνδεσης
Κανόνες χρήσης
 forum
 carglass
 Οι τελευταίες ειδήσεις
Συγγραφέας:  LEON
Δ. Συζήτηση: Ασφαλιστικές Ειδήσεις
ΔημοσίευσηΠέμ Φεβ 23, 2017 3:29 pm
Δεν υπάρχει καμία νέα αδιάβαστη δημοσίευση για αυτό το θέμα.
Γιατί και η Ασφαλιστική θέλει τον διαμεσολαβητή της. Ή μήπως όχι;
Από Insurancedaily editorial team -
Φεβ 23, 2017


Τα τελευταία χρόνια στην Ασφαλιστική Αγορά έχουμε γίνει όλοι μάρτυρες μιας στροφής των Ασφαλιστικών Εταιρειών από το παραδοσιακό δίκτυο διαμεσολάβησης… σε εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων για την ανάπτυξη των εργασιών τους.
του Νίκου Μωράκη
Άλλοι επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν το internet και άλλοι το bancassurance, άλλοι επέλεξαν τη μέθοδο αναδιάρθρωσης στα δίκτυά τους ενώ λίγοι ήταν εκείνοι που έμειναν σταθεροί στους ασφαλιστές τους, πιστεύοντας πως …μόδα είναι θα περάσει.
Τελικά όμως ποιος έπραξε σωστά και ποιος όχι;
«Κέρδισαν» οι εταιρείες που διάλεξαν την πολυκαναλική στρατηγική ή οι εταιρείες που έμειναν πιστές στους συνεργάτες τους;
Ας βάλουμε τα δεδομένα σε μια σειρά. Ό,τι καινούργιο έρχεται στην Ελλάδα είναι ήδη δοκιμασμένο στο εξωτερικό. Η επιτυχία του ή η αποτυχία του έχει κριθεί από καιρού οπότε οι εν Ελλάδι εταιρείες δεν χρειάζεται να ανακαλύψουν τον τροχό. Αυτό που αλλάζει όμως και πρέπει να απασχολεί τις εταιρείες είναι η αντίδραση του καταναλωτικού κοινού – των πολιτών δηλαδή στον ερχομό νέων υπηρεσιών/καναλιών. Πώς αντιδρά το κοινό; Ποιες είναι οι συνήθειες που έχει και πόσο έτοιμος είναι ο κόσμος να δεχθεί αλλαγές στην καθημερινότητά του;
Είναι οι Έλληνες ένας λαός που του αρέσει να επικοινωνεί, να συναλλάσετε με ανθρώπους ή προτιμά την αποξένωση;
Για παράδειγμα στη Γαλλία το Bancassurance στον κλάδο Ζωής έχει το 60% της αγοράς. Αντιθέτως στην Αγγλία το ποσοστό δεν είναι ούτε 1%. Αυτό συμβαίνει γιατί το bancassuarnce γεννήθηκε στη Γαλλία με αποτέλεσμα ο κόσμος να γαλουχηθεί σε αυτό το σύστημα με αποτέλεσμα να συνδέσει τα συμβόλαια Ζωής του με τις συναλλαγές του στις τράπεζες. Στην Αγγλία που οι άνθρωποι δεν ήρθαν ποτέ αντιμέτωποι με αυτό το κύμα αλλαγής, ο παραδοσιακός Broker ή Agent παρέμεινε η πρώτη επιλογή του με ποσοστό 60% και 20% αντίστοιχα. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε κάπου στη μέση καθώς το bancassurance καταλαμβάνει το 36% στον κλάδο Ζωής δείχνοντας μια μέση κατάσταση ως προς τις επιλογές του μέσου Έλληνα.
Το ίδιο συμβαίνει και στις online direct πωλήσεις.
Στην Αγγλία που είναι μια χώρα τεχνολογικά προηγμένη με τον κόσμο να χρησιμοποιεί και να εμπιστεύεται το διαδίκτυο ή και τις εταιρείες απευθείας, το ποσοστό των direct ασφαλίσεων φτάνει το 20% με τα σκήπτρα στην Ευρώπη να τα κατέχει η Ιρλανδία με 83,3%, τρομερό νούμερο. Αντιθέτως οι Γερμανοί δείχνουν να μην εμπιστεύονται την υγεία τους και τη ζωή τους σε αυτό το κανάλι διαμεσολάβησης έχοντας αναθέσει τις ευθύνες πρώτα στους Μεσίτες (με ποσοστό 50%) και μετά στους Πράκτορες (με ποσοστό 30%). Το direct κανάλι δεν υπάρχει. Και μετά είναι η Ελλάδα που και σε αυτό το κανάλι διανομής φαίνεται να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης έχοντας ένα 10% στο direct κανάλι διανομής.
Ας γυρίσουμε όμως πάλι στο θέμα μας.
Στην Ελλάδα το κυρίαρχο κανάλι διαμεσολάβησης ήταν και παραμένει ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής. Ο φίλος, ξάδελφος, συγχωριανός και φυσικά επαγγελματίας Ασφαλιστής που «ξέρει από ασφάλειες» οπότε και ο Έλληνας του εμπιστεύεται σπίτια, αυτοκίνητα, υγεία προκειμένου να τα ασφαλίσει.
Πόσο διαδεδομένη είναι αυτή η πρακτική στην Ελλάδα;
Πολλές φορές ρωτάει ο επαγγελματίας ασφαλιστής τον εν δυνάμει πελάτη που είναι ασφαλισμένος και εκείνος απαντά «στο φίλο μου τον Κώστα» ή «στον κ. τάδε, από τον παππού μου είμαστε ασφαλισμένοι εκεί». Προσέξτε! Δεν αναφέρει όνομα εταιρείας αλλά το όνομα του Ασφαλιστή. Εκείνον εμπιστεύεται και εκείνον θα ακούσει σε ό,τι αφορά τα συμβόλαια που διατηρεί. O ασφαλισμένος δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς με τον ασφαλιστή, που δεν διαρρηγνύονται εύκολα. Ο Έλληνας θέλει τον ασφαλιστή του. Αυτό είναι σχεδόν άγραφος νόμος. Οπότε και οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ανάγκη τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές τους.
Οπότε… 1-0 για τις εταιρείες που παρέμειναν πιστές στο ανθρώπινο δίκτυο.
Ναι, αλλά εύλογα θα κάνει κάποιος τον αντίλογο και θα πει ότι στο αυτοκίνητο αυτός ο γερός δεσμός δεν ισχύει πια. Και θα έχει και δίκιο. Ο μεγάλος ανταγωνισμός στον κλάδο αυτοκινήτου πολλές φορές είναι πιο ισχυρός από τις φιλίες μεταξύ ανθρώπων με αποτέλεσμα τα εναλλακτικά δίκτυα να κερδίσουν έδαφος στο συγκεκριμένο κλάδο. Και μιλάμε για έναν κλάδο καθόλου αμελητέο καθώς καταλαμβάνει το 44% κλάδου γενικών ασφαλίσεων και το 1/4 της αγοράς. Και κάπως έτσι, πολυκαναλικά δίκτυα vs ανθρώπινο δίκτυο σημειώσατε 1-1.
Είναι όμως στο τέλος της ημέρας η κερδοφορία ο μοναδικός στόχος της εταιρείας;
Εμείς πιστεύουμε πως όχι καθώς ελληνικές εταιρείες -όπως η Ιντερσαλόνικα, η Υδρόγειος και η Μινέττα- που έχουν να αντιμετωπίσουν έναν έντονο ανταγωνισμό στο αυτοκίνητο παραμένουν ανταγωνιστικές γιατί μεταξύ άλλων έχουν άριστες σχέσεις με τους διαμεσολαβητές τους. Δεν έχουν τα χαμηλότερα ασφάλιστρα στην αγορά και όμως μερικοί Ασφαλιστές πίνουν κυριολεκτικά νερό στο όνομά τους. Τι μας δείχνει αυτό; Ότι όταν ερχόμαστε στο θέμα της εμπιστοσύνης και των ανθρώπινων σχέσεων μεταξύ Ασφαλιστικών Εταιρειών και Διαμεσολαβητών, οι εταιρείες που «προσέχουν» τους συνεργάτες τους και εμπιστεύονται μόνο αυτούς για δίκτυο έχουν έναν καλά κρυμμένο άσσο στο μανίκι τους. Η σχέση λειτουργεί ανταποδοτικά και αυτό φαίνεται. Οπότε καταλήγουμε ότι όσο πιο δυνατό το δίκτυο της ασφαλιστικής εταιρείας πανελλαδικά, τόσο πιο ισχυρή γίνεται η θέση της στους κλάδους που δραστηριοποιείται. Οπότε… Διαμεσολαβητές – εναλλακτικά δίκτυα σημειώσατε 2-1.
Ζούμε όμως σε μια κοινωνία ελεύθερου ανταγωνισμού.
Και εκ των πραγμάτων η κατάσταση κατευθύνεται από τον ίδιο τον καταναλωτή σε νέες μορφές αγοράς ασφαλιστικών υπηρεσιών. Επομένως κανείς δεν μπορεί να εμποδίσει τη φυσική εξέλιξη του κλάδου γιατί νιώθει «απειλή» από κάτι καινούριο, όσα ελαττώματα και εάν φέρει. Είναι επίσης δικαίωμα της εταιρείας να έχει στη φαρέτρα της όλα τα κανάλια διαμεσολάβησης και είναι στο χέρι της να τα αντιμετωπίζει όλα ισότιμα χωρίς να δημιουργεί εσωτερικές κόντρες. Η ελεύθερη αγορά υποστηρίζει όλους τους θεμιτούς και ηθικούς τρόπους προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων οπότε το σκορ μπορούμε να πούμε ότι ισοφαρίζει. 2-2.
Το συμπέρασμα;
Ότι με τον έναν τρόπο ή με τον άλλον οι Ασφαλιστικές εταιρείες στο τέλος της ημέρας πετυχαίνουν το σκοπό τους. Μεγαλώνουν τα μερίδια αγοράς τους και αυξάνουν την κερδοφορία τους είτε επιλέγουν το παραδοσιακό κανάλι διανομής είτε τα εναλλακτικά. Δεν είναι δική μας πεποίθηση αλλά η πραγματικότητα. Για να το συνειδητοποιήσει κανείς δεν έχει παρά να παρατηρήσει ποιες εταιρείες είναι στην κορυφή της αγοράς αλλά και ποιες άλλες σε βάθος δεκαετίας σκαρφάλωσαν στη λίστα με τις κορυφαίες. Είναι ένα κράμα εταιρειών που χρησιμοποιούν όλους τους πιθανούς συνδυασμούς προώθησης των προϊόντων τους. Οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές παραμένουν το κύριο κανάλι διανομής και αυτό τους δίνει μια διαπραγματευτική δύναμη που είναι στο χέρι τους αν θα την εκμεταλλευτούν ή όχι. Ο Έλληνας θέλει τον διαμεσολαβητή του. Τέλος! Ίσως όχι πλέον στον κλάδο αυτοκινήτου αλλά στους λοιπούς και στη Ζωή όπου εκεί ο Ασφαλιστής αν αποκτήσει την ανάλογη ειδίκευση μπορεί από το να επιβιώσει σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς μέχρι να μεγαλουργήσει! Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν υπάρχει ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα – πλην μιας – που να μην έχει επιλέξει τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή για συνεργάτη της. Μια πραγματικότητα που μας κάνει να καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ΝΑΙ! Η Ασφαλιστική έχει ανάγκη τον Διαμεσολαβητή της.
Κορυφή

 EIAS-INSURANCEWEBINARS
 Οι ειδήσεις απο όλα τα ασφαλιστικά site συγκεντρωμένες

underwriter.gr - το δεξί χέρι του ασφαλιστή


Νέα γενιά του συστήματος Υγείας bewell της Interamerican εμφανίστηκε πρώτα στο Underwriter.gr.

]]>" /> Νέα γενιά του συστήματος Υγείας bewell της Interamerican

Το Family Business Forum της KPMG επιστρέφει στις 23 Απριλίου για 9η χρονιάΤο Family Business Forum της KPMG εμφανίστηκε πρώτα στο Underwriter.gr.

]]>" /> Το Family Business Forum της KPMG επιστρέφει στις 23 Απριλίου για 9η χρονιάΤο Family Business Forum της KPMG

Σύστημα εντοπισμού υπνηλίας του οδηγού – Από τον Ιούλιο στα καινούρια αυτοκίνητα εμφανίστηκε πρώτα στο Underwriter.gr.

]]>" /> Σύστημα εντοπισμού υπνηλίας του οδηγού – Από τον Ιούλιο στα καινούρια αυτοκίνητα

Ιδιωτικά ιατρεία για τους γιατρούς του ΕΣΥ εμφανίστηκε πρώτα στο Underwriter.gr.

]]>" /> Ιδιωτικά ιατρεία για τους γιατρούς του ΕΣΥ


Ειδήσεις απο το asfalisinet.gr

Τα Νέα της Ασφάλισης



Ειδήσεις απο το Insuranceworld.gr

 Στατιστικά
Μέλη σε σύνδεση:
Μέλη σε σύνδεση Συνολικά υπάρχει 1 μέλος συνδεδεμένο: 0 εγγεγραμμένο, 0 με απόκρυψη και 1 επισκέπτης (με βάση ενεργά μέλη που έχουν συνδεθεί τα τελευταία 10 λεπτά)
Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 214 την Τετ Ιούλ 17, 2013 3:36 pm

Εγγεγραμμένα μέλη: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη

Συνολικά 45 μέλη έχουν συνδεθεί τις τελευταίες 24 ώρες :: 1 εγγεγραμμένο, 0 με απόκρυψη και 44 επισκέπτες

Εγγεγραμμένα μέλη: Bing [Bot]
Υπόμνημα :: Διαχειριστές, Καθολικοί συντονιστές
 Περισσότερο Αναγνωσμένα
Νεότερα Θέματα
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ INTERAMERICAN και ANYTIME ONLINE
Π. Δημητρίου: Η αγορά δεν μεγαλώνει με Direct Πωλήσεις
Απορίες για το Πρόγραμμα Υγείας ''Generali Medical Prime''.
DALLBOGG
KAMIA ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ERGO !!!
Περισσότερες απαντήσεις
Το καφέ των ασφαλιστών ΑΕΓΑ...!! (825)
Πολλά ακούγονται - εταιρίες στο κόκκινο! ! (198)
Χρονια πολλά στον .........! (130)
Οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας της EVIMA (123)
Το κουιζ της εβδομάδας! (109)
Περισσότερο αναγνωσμένα
Το καφέ των ασφαλιστών ΑΕΓΑ...!! (173210)
Πολλά ακούγονται - εταιρίες στο κόκκινο! ! (39809)
Φάκελος Ασπίς Πρόνοια - οι τελευταίες εξελίξεις (38763)
Χρήσιμες συνδέσεις (33765)
Το "ρεζουμέ" των βιβλίων που εχουμε διαβάσει (29680)
Νεότερες Αναρτήσεις
Περιέργος ο χρόνος που δημοσιοποίησαν τα διοικητικά μετρα για τη Διεθνή Ένωση
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ INTERAMERICAN και ANYTIME ONLINE
Π. Δημητρίου: Η αγορά δεν μεγαλώνει με Direct Πωλήσεις
KAMIA ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ERGO !!!
Απορίες για το Πρόγραμμα Υγείας ''Generali Medical Prime''.


cron